სასწავლო პროექტის გეგმის
შაბლონი
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
ინგა ჯოხაძე, მზია სირაძე,
ციცინო დვალი
|
|
რაიონი
|
ამბროლაური
|
|
სკოლა
|
სსიპ ამბროლაურის
მუნიციპალიტეტის სოფელ სადმელის საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
,,უჩინმაჩინები“
|
||
თემის შინაარსი
|
||
მოსწავლეები
სწავლობენ ინფექციური დაავადებების (შიდსი, გრიპი, მენინგიტი...) შესახებ
ინფორმაციას: მათ სიპტომებს, გავრცელებას , თავდაცვითი ღონისძიებების გატარებას.
ახდენენ კვლევას, მოპოვებული ინფორმაციის ანალიზს, მოდელების შექმნას და
პრეზენტაციას.
|
||
საგანი
|
||
ბიოლოგია, ქართული, ისტ.
|
||
დონე/კლასი
|
||
საშუალო, XI კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
2 - კვირა, 14 დღე
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
ბიოლ.XI.10...Mმოსწავლეს შეუძლია
იმსჯელოს ადამიანის ყოფისათვის მიკრორგანიზმების სასარგებლო და საზიანო
თვისებების მნიშვნელობაზე.
…...Mმოსწავლე ასახელებს მიკროორგანიზმების მიერ
გამოწვეულ ზოგიერთ დაავადებას და მსჯელობს ამ დაავადებების გავრცელების გზებზე;
...Mმოსწავლე მოიპოვებს ინფორმაციას, ადგენს
კითხვარს და ატარებს სოციალურ კვლევას ინფექციური დაავადებების(შიდსი, გრიპი,
მენინგიტი...) გავრცელების, თავდაცვის და იმუნიზაციის შესახებ.
ქართ.XI. ...მოსწავლეს
შეუძლია ძირითადი ენობრივ-გრამატიკური საშუალებების სათანადო გამოყენება;
...მოსწავლეს შეუძლია
ტექსტის დამოუკიდებლად შექმნა და აზრის გასაგებლად ჩამოყალიბება;
...მოსწავლე იყენებს
წერით დაზეპირ მეტყველებას;
ისტ.VI. …მოსწავლეს შეუძლია კომუნიკაციისათვის საინფორმაციო-ტექნოლოგიების
გამოყენება;
...მოსწავლე იყენებს საინფორმაციო ტექნოლოგიებს სწავლის
გასაუმჯობესებლად და შემოქმედებითი პროცესისათვის;
...მოსწავლე ფლობს საპრეზენტაციო
პროგრამა- PowerPoint-ს.
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
ინფექციური დაავადებების(შიდსი, გრიპი, მენინგიტი...) შესახებ მოსწავლეთა
ინფორმირება, თანამშრომლობა, ორგანიზება, თავდაცვითი ღონისძიებების გაცნობა,
კვლევა, ანალიზი, მოდელების შექმნა და გამოყენება.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
-რა როლს
ასრულებს ადამიანის ცხოვრებაში სპორტი?
-რა მნიშვნელობა
აქვს თითოეული სპორცმენის თამაშს გუნდისთვის?
-სად აპირებთ
დასვენებას? (მთა, ზღვა)
-რამდენად ვართ
დაცულები უხილავი მტრებისაგან?
|
|
თემატური კითხვები
|
-რომელი ორგანიზმები ეკუთვნიან უხილავ სამყაროს?
-რა როლს ასრულებენ ისინი ბუნებაში?
-დაავადებები გარდაუვალია?
-არის თუ არა საუკეთესო გამოსავალი დაავადებების
პრევენცია?
-როგორია საზოგადოების პასუხისმგებლობა დაავადებების
მკურნალობაში?
…
|
|
შინაარსობრივი
კითხვები
|
-რა არის მიკრობი?
-მიკროორგანიზმების რამდენი ჯგუფი არსებობს?
-რა გზით ხვდებიან ადამიანის ორგანიზმში დაავადების
გამომწვევი მიკრობები?
-როგორ განისაზღვრება ესა თუ ის დაავადება?..
-რომელი ინფექციური დაავადებებია გავრცელებული დღეს?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
M მოსწავლე უნდა ფლობდეს
წერით და ზეპირ მეტყველებას, საპრეზენტაციო საშუალებებს-ტექნოლოგიებს, ახდენდეს
მიკროორგანიზმების კლასიფიცირებას და ასახელებდეს მათ მიერ გამოწვეულ ზოგიერთ
დაავადება.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტის განხორციელებისთვის სამიზნე ჯგუფს ელექტრონული ფოსტის საშუალებით ვაცნობებ შეკრების ადგილს და დროს
(სადმელის საჯარო სკოლა, 02.10.2014წ.
10.00 სთ).
სამიზნე ჯგუფისთვის ვახდენ პრეზენტაციის სახით
საპროექტო თემის გაცნობას.
მოსწავლეებს დაევალათ ინფორმაციის მოპოვება
ინფექციური დაავადებების(შიდსი, გრიპი, მენინგიტი...) სიპტომების, გავრცელების გზების შესწავლა,
თავდაცვითი ღონისძიებები, რაც ხელს შეუშლის დაავადების გავრცელებას.
მოსწავლეები აღნიშნულ ინფორმაციას მოიპოვებენ
ბიოლოგიის სახელმძღვანელოდან, უფროსი თაობის (მშობლები), შესაბამისი სპეციალობის
მქონე (ექიმი) ადამიანებთან ინტერვუებით, საკუთარი გამოცდილებით(გრიპი),
ინტერნეტით; (03.10-10.10.2014წ).
მოპოვებულ ინფორმაციას მოსწავლეები აანალიზებენ,
ქმნიან მოდელებს, ანთავსებენ საპრეზენტაციო პროგრამა-PowerPoint-ში; (13.10-14.10.2014წ).
შემდეგ მოსწავლეები
ახდენენ პრეზენტაციას სამიზნე
ჯგუფისათვის თემაზე ,,უჩინმაჩინები“; (16.10.2014წ).
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
მოსწავლე ზეპირი
გამოკითხვით ასახელებს(საკუთარი გამოცდილებიდან) ინფექციური
დაავადების-გრიპის სიპტომებს; იცავს
პირად ჰიგიენასა და სანიტარულ ნორმებს, რათა თავიდან აიცილოს ინფექციური
დაავადებები.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
არაქართულოვან მოსწავლეებისათვის გამოყენებული იქნება ილუსტრირებული ტექსტები, ორენოვანი ლექსიკონები და ზეპირი
გამოკითხვით მოხდება მასზე მონიტორინგის ჩატარება.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მქონე მოსწავლეები მოახდენენ სამიზნე
ჯგუფის მიერ მოპოვებული ინფორმაციის ანალიზს,მოდელირებას და პრეზენტაციას.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი (ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა
ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო
პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია
კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების
დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის
შექმნა
ვორდის
პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ
და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური
მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო უფლებების
ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
No comments:
Post a Comment